czwartek, 11 kwietnia 2013

Hummus

Ha! Wyszło słońce i pomimo doskwierającego braku czasu, postanowiłam w końcu podzielić się z Wami przepisem na klasyczny hummus. Smacznego! :)

1 puszkę ciecierzycy zmiksować w blenderze na gładką masę.

Dodać:

*4 łyżki zmielonego sezamu (lub 3 łyżki pasty tahini)
*1/2 szklanki oliwy z oliwek
*3 łyżki soku z cytryny
*2 zmiażdżone ząbki czosnku
*sól do smaku (plus dowolne przyprawy wedle uznania)
Miksować przez kilka minut i gotowe!

Zdaję sobie sprawę, że w innych przepisach znajdziecie o połowę mniej oliwy, ale wyznaję zasadę, że tłuszcz jest dla nas pożyteczny (a już szczególnie extra vergine) i to nie on odpowiada za nasze kiepskie samopoczucie (zdrowotne czy też wagowe), a nieszczęsne węglowodany.

Ja zakładam moje trampki i wracam do pracy ;) a wieczorem może znajdę wenę do pisania...
Jest coraz cieplej!!! :D

6 komentarzy:

  1. może jak znajdę kropelkę czasu to także zrobię sobie taki hummus :D i skorzystam z Twojego przepisu..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście hummus to tylko 15minut działania,ale widać w tym tygodniu nie jestem sama w nie ogarnianiu czasu ;) daj znać jak Ci wyjdzie! :)

      Usuń
  2. Ja jeszcze nigdy nie jadłam tego dania i chętnie spróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na chleb jak znalazł, a do tego zioła, kiełki lub szczypiorek. Czekam na rzodkiewkę i prawdziwe pomidory - grzanka z hummusem, pomidorem i pieprzem ziołowym... :D ach!

      Usuń
  3. Jeszcze nie wyszedł. Weekend nadchodzi może teraz się coś uda, ale również nie obiecuję :D och ach!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) zrób w niedzielę wieczorem - w poniedziałek będą pyszne kanapki! ;)

      Usuń