środa, 10 kwietnia 2013

Czy musimy być na ty?

Bardzo dziś do mnie przemawiają poniższe słowa Agnieszki Osieckiej. Jakby wyszły z mojej głowy. Wiersz przypomniany dzięki Chwila poezji:

Czy musimy być na ty? Nie najlepszy jest to plan. Zobacz, jak to ładnie brzmi: stare słowa –pani, pan.

Nie mówiłeś do mnie ty, gdy przybiegłeś kiedyś sam i gdy ja szepnęłam ci: Proszę zostać, zmoknie pan.

Mówię – zostaw,  mówię – przynieś, mówię – wpadnij dziś po kinie. Czy nie ładniej było dawniej mówić: Kiedy znów pan wpadnie?

Nie musimy być na ty, tak jak drzewem nie jest ptak, drzewo pyta: Czy pan śpi?, a ptak na to: nie lub tak.. 

Mój telefon milczy, milczy,
nie masz czasu ani, ani. Czyby było tak najmilszy, gdybyś mówił do mnie – pani? 

Czy musimy być na ty? Nie najlepszy był to plan. Proponuję, by przez łzy znów powtórzyć: pani, pan.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz